maandag 15 juni 2015

Review en winactie: Anatolië, de avontuurlijke Turkse keuken

Toen ik onlangs via via hoorde dat er een nieuw Turks kookboek op de markt zou verschijnen, ben ik direct op zoek gegaan naar meer informatie. Tenslotte zijn er niet zo heel veel Nederlandstalige kookboeken die zich exclusief op de Turkse keuken richten. En goéde Turkse kookboeken...die moet je helemaal met een lampje zoeken. Ik was dus erg benieuwd naar dit nieuwe Turkse kookboek, getiteld: Anatolië, de avontuurlijke Turkse keuken, geschreven door Somer Sivrioglu & David Dale. Uitgeverij GoodCook was zo aardig mij een recensie-exemplaar toe te sturen én stelt nog een exemplaar beschikbaar voor één van jullie, mijn geliefde volgers! Daarover zo meteen meer, eerst een sneak preview van Anatolië. 


Review - uiterlijk en fotografie
Toen de pakketbezorger mij het pakket met kookboek overhandigde, was ik verbaasd over het gewicht: het is echt een indrukwekkend kookboek. Maar liefst 306 pagina's met 140 recepten van Turkse gerechten, en daarnaast achtergrondinformatie en natuurlijk veel mooie sfeerfoto's. Door het boek heen bladerend zie ik veel herkenbare Turkse plaatjes van bijvoorbeeld een markt en een kahve (theehuis). Het papier is licht glanzend en doet de fotografie veel recht aan. De buitenkant vind ik erg geslaagd met een authentiek blauw/wit Turks tegelmozaïek. Pluspunten voor het uiterlijk dus, dit is hoe je verwacht dat een Turks kookboek eruit ziet: verzorgd, en al bladerend kom je helemaal in Turkse sferen.


Review - de inhoud buiten de recepten om
Het boek is verdeeld in zes onderdelen: de basis, ontbijt, lunch, tijd voor zoet, mezze en diner. Het was mij bij het doorlezen van het boek niet direct duidelijk wat de indeling precies was, maar op zich is het een prima verdeling. Bij elk deel wordt een uitgebreide toelichting gegeven en ook worden bepaalde aspecten, zoals baklava of over een bepaald restaurant geschreven. Dat zijn vaak interessante teksten die een redelijk goed beeld geven van de Turkse keuken. Jammer vind ik dat er vaak in die teksten op een onopvallende manier recepten beschreven worden - ze springen er niet uit, terwijl het toch basisrecepten als bijvoorbeeld het maken van yoghurt of het koken van pilav zijn. Dat soort recepten verdienen wat mij betreft gewoon een eigen pagina, in plaats van in de tekst zijdelings aangehaald te worden. Ze staan wel vermeld in het register. 


Review - de recepten
De recepten, daar draait het natuurlijk allemaal om uiteindelijk! Wat me meteen opviel bij het bekijken van het boek: lang niet elk recept heeft een foto. Groot minpunt vind ik zelf, zeker voor een kookboek wat verder zo visueel is ingesteld. Niet alleen maakt het een recept een stuk minder aantrekkelijk om te maken, soms is het ook gewoon nodig om te weten hoe een gerecht er hoort uit te zien. De receptfotografie is verder prima. Elk recept wordt ingeleid met een toelichting en bij ieder gerecht wordt ook de Turkse naam vermeld (wat helaas niet overal klopt, maar dat zie je heel vaak in kookboeken). De recepten zijn duidelijk omschreven en ook wordt goed aangegeven hoeveel je van alles nodig hebt. Helaas vind ik de kwaliteit van de recepten niet overal even goed. Sommige gerechten worden inderdaad gemaakt zoals ik ze ken, maar er worden ook veel moderne variaties gemaakt op recepten (daar ben ik zelf een beetje allergisch voor) die een gemiddelde Turk niet zou kunnen waarderen, vermoed ik. Ook mis ik veel gerechten uit Anatolië, zoals 'sulu yemekler' (stoofgerechten). Die worden daar bijna dagelijks gegeten, maar in het boek komen ze niet terug en gaat het veel meer over losse hapjes.


Mijn mening
Anatolië is zonder meer een prachtig kookboek om in huis te hebben, net als bij bijvoorbeeld Turqouise en Persiana vind ik dit een echt 'bladerboek' met prachtige fotografie. Helaas vind ik dat het boek geen recht doet aan de authentieke Turkse keuken. Veel recepten van 'standaard'gerechten ontbreken naar mijn mening. Het is een beetje de 'moderne' Turkse keuken die hier wordt behandeld, de meeste gerechten die hierin staan zijn dingen waar mijn schoonmoeder nog nooit van gehoord heeft :). Dat is misschien waar het 'avontuurlijke' in de ondertitel op duidt. Maar ondanks de titel 'Anatolië' (wat toch echt midden-Turkije is) is het boek nogal gericht op de westkust van Turkije, omgeving Istanbul en Izmir, ook de fotografie is voornamelijk daar geschoten. Helaas, een gemiste kans wat mij betreft, weer geen volledig Turks kookboek. Dit alles neemt overigens niet weg dat het een erg mooi en inspirerend boek is met goede achtergrondinformatie en genoeg leuke recepten om mee aan de slag te gaan.


Winactie!
Van uitgeverij GoodCook mag ik één exemplaar van Anatolië weggeven aan jullie! Wat moet je doen om kans te maken? Laat aan het einde van deze blogpost een berichtje achter en vertel daarin wat je leuk vindt aan Mijn mixed kitchen én juist ook wat je nog mist/wat je niet goed vindt/wat je graag zou zien. Ik hoor het graag en ga er waar mogelijk mee aan de slag! De inschrijving voor deze winactie sluit aanstaande zondag om 23.59 uur, ik zal maandag de winnaar at random kiezen en hier en op Facebook bekend maken. Let op! Ik kan het e-mailadres wat je hieronder invult niet inzien dus hou Mijn mixed kitchen aankomende vrijdag zelf in de gaten om te kijken of jij gewonnen hebt, want ik kan niet op een andere manier contact met je opnemen. Mocht ik binnen een paar dagen geen reactie krijgen van de winnaar, dan gaat de prijs naar een andere deelnemer. Als je buiten Nederland of België woont kun je helaas niet meedoen.


Anatolië, de avontuurlijke Turkse keuken 

Auteurs: Somer Sivrioglu & David Dale | Uitgeverij Good Cook | ISBN: 9789461431202 | Pagina's: 306 | € 35,00

54 opmerkingen:

  1. Ik krijg altijd honger van je blog èn de neiging direct naar de markt en de Turk in Leopoldsburg te rijden om zelf aan de slag te gaan. Wat ik wel mis (of ik kijk niet goed) is vegetarische hoofdgerechten. Vaak zit er toch vlees in en dat wil ik niet altijd eten.
    Het boek valt je een beetje tegen, begrijp ik. Heb je dan een tip voor een boek dat je wel ècht goed vind?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is goed dat je het zegt, naar mijn idee staan er best veel vegetarische gerechten op de site, maar ik zal er beter op letten. Vaak kun je het vlees ook wel weglaten, ik zal dat proberen wat duidelijk aan te geven. En nee, helaas is er (naar mijn mening) geen goed, algemeen, authentiek, Turks kookboek op de markt. Helaas....Wie weet krijg ik ooit nog de kans er eentje te schrijven ;)

      Verwijderen
  2. Wat een eerlijke review!!! Op andere blogs lees ik zelden zo'n eerlijk verslag, meestal zijn alle boeken geweldig.
    groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline, tsja ik dacht, van dit onderwerp weet ik toch genoeg, hier mag ik wel wat over zeggen ;)

      Verwijderen
  3. Bedankt voor je eerlijke review!

    Ik zou graag het boek willen winnen omdat ik dol ben op bakken en koken. Ik zie veel recepten terug op je kookblog die je in turkse restaurants menu kaarten ziet en hoe leuk is het om het zelf te kunnen maken! Je hebt duidelijke stapsgewijze recepten waardoor je het makkelijk kan volgen en maken. Ook erg fijn voor wie bepaalde producten nieuw zijn dat je een foto en extra info over het product geeft ♡ Minpunt? Hmmm meer en nog meer turkse recepten wil ik zien : P Love it!

    Blijf door gaan met je kookblog! Ik volg je graag...

    Groetjes

    P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuk berichtje, dank je wel! Ik ga zeker proberen nog steeds meer Turkse recepten met jullie te delen.

      Verwijderen
  4. het leren kennen van andere keukens is thuis echt onze passie. de ene dag Marokkaans, dan weer italiaans, Aziatisch, zuid Afrikaans en ga zo maar door. Een aantal maanden geleden opzoek gegaan naar de Turkse keuken. Maar eigenlijk kon ik niks duidelijks vinden, geen kookboek en geen kooksite. Tot dat ik bij deze site kwam. Wat een goede en handige site. Al een aantal keer wat recepten uitgeprobeerd en elke keer een groot succes. Ik vind het vooral fijn dat je de ingredienten afbeeld op foto;s, dit is wat makkelijker zoeken in de winkels. Ik zou graag het kookboek in onze collectie hebben zodat ik mij nog meer kan verdiepen in de turkse keuken. Bij de bakker ( waar ze ook ingredienten verkopen) waren ze laatst al helemaal trots dat ik als oer echte hollander mij verdiepte in hun keuken. min punten aan de site kan ik niet echt noemen. ik zou vooral zeggen, ga zo door!

    mail: g_jasmijn@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen dank je wel Jasmijn! Ik ben blij dat ik je kan helpen met Turkse recepten en wat leuk dat je zelfs in Turkse winkels erop aangesproken wordt :).

      Verwijderen
  5. Het ziet er allemaal heerlijk uit,ik ben benieuwd naar de recepten in het boek!

    Groetjes,Marit de Boer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben zelf getrouwd met een turkse man en zoals je weet het zijn kieskeurige eters. Dus ik ben op zoek gegaan naar leuke recepten die ik zelf natuurlijk ook kan maken. En zo ben ik uitgekomen op jouw site. Ik vind het fijn dat het allemaal duidelijk staat omschreven en dat er foto's bij staan. Ik kan zo lekker eten op tafel zetten, en de liefde van de man gaat door de maag ;) dus ik ben erg blij met je recepten. Ik gebruik natuurlijk ook andere kookboeken dus zo mooi boek als dit erbij zou ik erg leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die kieskeurige eters die ken ik heel goed Esther ;) . Fijn dat je er wat aan hebt!

      Verwijderen
  7. Beste Eslem,

    Wat een leuke en eerlijke review! Ik ben zelf een Turkse jongedame met roots uit Gaziantep, ook wel de ''parel'' van de Turkse keuken genoemd. De Turkse smaken zijn mij met de paplepel ingegoten maar in het zelf bereiden van Turkse gerechten ben ik nog geen kei in. Ik ben begin 20 dus ik word nog veel verwend door mijn moeder wat het eten betreft. Turkse vrouwen houden nou eenmaal veel van koken! Dit is de reden dat ik zelf nog niet echt gevorderd ben in het maken van Turkse gerechten. Ik zou graag eens een keer de rollen omdraaien en mijn moeder verwennen met lekkere gerechten! Dit is dan ook de reden dat ik mee doe met de actie.

    Toen ik voor het eerst op jouw blog terecht kwam, keek ik mijn ogen uit! Talloze recepten, van authentieke Turkse recepten tot aan recepten die weliswaar niet authentiek Turks zijn maar wel in vele Turkse huishoudens worden bereid en gegeten. Ik moet zeggen dat ik erg verbaasd was over het feit dat jij een Nederlandse dame bent, omdat je recepten gewoon authentiek zijn en lijken alsof ze door een Turkse dame zijn geschreven!

    Ook mijn liefde voor kookboeken is een reden dat ik hier aan mee doe. Tegenwoordig kunnen we via google alle recepten vinden die we maar nodig hebben, maar toch vind ik het bladeren in een kookboek een gevoel apart! Lekker watertanden bij de mooie foto's.

    Ik heb verder eigenlijk niets toe te voegen aan jouw blog. De duidelijke recepten met mooie foto's in combinatie met het leuke schrijven maken het tot een blog die ik meerdere malen per week bezoek! Ik raad je aan om zo door te gaan! Bedankt voor alle lekkere recepten.

    Groetjes,

    Ceyda Alkan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ceyda, wauw wat een ontzettend leuk en lief berichtje van je. Heerlijk dat je nog van de kookkunsten van je moeder kan genieten, dat zijn toch vaak de besten! Dat je dacht dat ik een Turkse was, dat is een groot compliment, heel erg bedankt! :)

      Verwijderen
  8. Ik wou net je site doorsturen naar mijn Turkse vriendin Ayse om haar te vragen met welk recept van börek ik het best begin; ik heb eindelijk yufkavellen gevonden. Maar als ik haar hoor vertellen zijn die van haar mama het best! Ik doe natuurlijk graag ineens mee om dit boek te winnen. Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw recepten zijn duidelijk en de foto's erg mooi. Denk niet dat dit nieuwe kookboek hieraan kan tippen, maar als ik hem kan winnen is het mooi meegenomen natuurlijk. In afwachting dat jouw eigen kookboek uitkomt (en die komt er vast wel), blijf ik je blog lezen. Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Lina, ik hoop zeker dat mijn kookboek er ooit gaat komen!

      Verwijderen
  10. Eindelijk! Een eerlijke review. Heel verfrissend. Had ook niet anders van je verwacht haha �� Ben gek op jouw mixed kitchen en je schrijfstijl is heel gebruiksvriendelijk. De recepten zijn makkelijk te volgen en belangrijker, ze lukken altijd! Ga me van de week wagen aan plat brood �� dus ben benieuwd. Kan even geen min-punten vinden en ga ze ook niet zoeken dus ga vooral zo door! Wat betreft het kookboek vind ik het er wel erg gaaf uitzien. Mooie foto's en vormgeving. Zou denk ik wel in mijn groeiende verzameling passen dusssss…. �� Nogmaals dank voor je eerlijkheid in je review!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Nettie, dank je wel voor je leuke berichtje. Super om te lezen dat de schrijfstijl je bevalt én dat de recepten altijd lukken, dat is toch wel het belangrijkste...Bedankt!

      Verwijderen
  11. Mijn vriend en ik zijn groot fan van de Turkse keuken! We vinden jouw site dan ook helemaal geweldig. Duidelijk, goed uitgelegd en vooral handig dat je erbij zet waar je het kunt kopen en uitleg over specifieke producten.
    Wat we missen is dat erbij staat hoeveel kruiden je ongeveer moet gebruiken. Dat vind ik altijd lastig in te schatten.

    We vinden het erg leuk om iedere keer nieuwe recepten te proberen. Het kookboek winnen zou dan ook super zijn!

    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je berichtje Lisanne! De opmerkingen over de hoeveelheid kruiden heb ik vaker gehad en ik probeer er inderdaad op te letten en af te meten hoeveel ik gebruik. Goed dat je me er nog even aan herinnert :).

      Verwijderen
  12. Mijn vorige reactie had ik al te snel gepost want ik was intussen helemaal vergeten te schrijven waarom ik je site goed vind. Ik zie al die ingrediënten staan in de Turkse supermarkt en van de meeste weet ik eigenlijk niet wat ik er mee kan maken... maar als ik het dan opzoek op je site vind ik niet alleen een duidelijke uitleg maar ook lekkere recepten. Zoals de Beyaz peynir, ik kreeg de uitleg die ik zocht. Ik had een pak yufka gekocht maar had geen idee wat ik met die grote vellen moet aanvangen...daar vond ik dus het recept van börak mee. Zo was er weer de link met de kaas in blik Dus: ik ben blij met je uitleg! Zoals de uitleg van de appelthee die eigenlijk enkel aan toeristen wordt voorgezet :-) Het zal dan spijtig genoeg ook niet te vermijden zijn dat in dergelijke boeken vaak gedacht wordt aan een Nederlandse versie van de Turkse keuken, of zoals de toeristen het verwachten...Hou je site maar zoals die is, duidelijk! groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, geeft niet hoor! Leuk om te lezen dat je veel hebt aan de productinformatie.

      Verwijderen
  13. Jeee een winactie op mijn favoriete blog, leuk! Mijn Turkse kookboeken staan te verstoffen in de kast...sinds jouw blog sla ik die nooit meer open. Jouw recepten kloppen gewoon altijd, je schrijft duidelijk (na 1x lezen weet je wat je moet doen) en geeft de juiste volgorde aan (dus bijv. zet dat eerst op het vuur want heeft lange garing nodig en snijd ondertussen etc.) Met waarheidsgetrouwe foto's. Ook vind ik het fijn dat er snelle en makkelijke recepten tussen zitten. Ik heb veel van je recepten gemaakt en bijna alles gaat in de herhaling. Het zou leuk zijn wanneer de recepten gedownload kunnen worden, dat mis ik nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Martine, wat leuk dat ik je favoriete blog ben, een hele eer! Super om te horen dat de recepten zo duidelijk zijn, ik probeer het ook echt op te schrijven zoals ik het in de keuken heb gemaakt en het liefst zo snel mogelijk na het koken, zodat ik niets vergeet. Downloaden van recepten is al eerder genoemd, ik weet niet zeker of dat kan omdat ik in een vast format zit, maar ik ga er zeker naar kijken!

      Verwijderen
  14. Hoi Eslem,

    Ik heb je blog ontdekt toen ik durum pizza's wilde maken. Wat een heerlijk recept was dat, heb alles vers gemaakt en het werd door mijn gezin ook erg gewaardeerd! Ik heb je hele blog bekeken en ben erg enthousiast over heel veel recepten. Momenteel ben ik volop bezig om nieuwe en lekkere recepten uit te proberen van allerlei verschillende bloggers maar jouw site springt er echt uit met de duidelijke foto's.
    Ik mis eigenlijk weinig op je site. Ga zo door! Misschien wel leuk als we je recepten kunnen pinnen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke berichtje Marlies, wat gaaf om te horen dat mijn site er voor jou uitspringt boven de anderen. Ik heb wel een board op Pinterest, maar inderdaad, eigenlijk zou je bij elke foto zo'n icoontje moeten zien. Ga uitzoeken of dat kan, dank je wel voor het idee!

      Verwijderen
  15. Lieve Eslem,
    Wat haal ik altijd veel inspiratie uit je site zeg. Je hebt echt heerlijke recepten die ik keer op keer op keer weer maak. Ga alsjeblieft zo door. Ik blijf recepten van je site proberen. Je bent een van mijn grote inspiratiebronnen en ik hoop dan ook echt van harte maar ik weet het eigenlijk wel zeker. Jou kookboek zal er komen!
    Wanneer ik een mailtje krijg van je blog dat er een nieuw recept is toegevoegd dan moet ik echt snel als een kind die een cadeau krijgt meteen lezen en genieten van je recepten. Dank daarvoor!
    Ik zou het boek heel graag willen winnen. Naast jou site nog meer inspiratie lijkt me echt superleuk!!

    Groetjes laliyala

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi laliyala, wat een ontzettend lief berichtje, dank je wel!

      Verwijderen
  16. Hallo Eslem,

    We houden hier thuis van je recepten, het komt altijd op en dat zegt wat. Ik mis niets want je blog is duidelijk en van foto's voorzien, wat voor onbekenden met het eten, een groot voordeel is. Mijn persoonlijk voorkeur zijn de stoofpotjes en bij navraag blijkt manlief er ook zo over te denken, dus wil je nog iets meer stoofpotjes op je site zetten aub? Wij worden daar erg blij van.
    Net als alle bovenstaande mensen zou ik ook graag deel willen nemen aan de kans om het boek te winnen, vooral ook omdat ik niet een specifieke referentie heb, zoals jij van de Turkse keuken, al heeft het wel raakvlakken met de Irakeese keuken. Ik ben dus wel benieuwd naar de moderne invulling. Maar eerlijk erbij gezegd: ik vind het gewoon heerlijk om in de waarschijnlijk prachtige foto's van het boek te bladeren en me weer even in Turkije te wanen.

    groetjes Roelline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je berichtje Roelline, ik zal zeker de wens voor meer stoofgerechten in mijn achterhoofd houden, bedankt voor de tip! Het is inderdaad een heerlijk boek om doorheen te bladeren en in Mediterrane sferen te komen :)

      Verwijderen
  17. Hallo Eslem,

    Wat leuk zo'n winactie. Normaliter ben ik het type die alles doorleest maar nooit reageert. Nu leek mij het goede moment om dat wel te doen.

    Ik ben een armeense jongedame, 25 jaar, van armeense afkomt. Mijn ouders komen oorspronkelijk uit syrië. Ik ben erg gek op koken en probeer ook van alles uit. Toch zijn mijn favoriete keukens de arabische/turkse keuken.

    Toen ik je blog tegenkwam werd ik erg happy! Zoveel heerlijke gerechten! En je beschrijft het zo leuk. Alles is duidelijk aangegeven zodat het bijna niet mis kan gaan!De recepten die ik heb uitgeprobeerd waren een groot succes bij mijn man en moeder. Zij vonden het ook heerlijk!

    Ik hoop een kans te maken om het boek te winnen omdat ik nog geen turks of arabisch kookboek heb. (Als jij nog tips hebt zijn die natuurlijk welkom). Het lijkt mij leuk om er een paar recepten uit te proberen.

    Eigenlijk kan ik geen minpunten benoemen. Ik zou zeggen, ga zo door! Hopelijk kunnen wij binnenkort jouw kookboek kopen!

    Liefs,
    Mery

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mery, dank je wel voor je leuke berichtje! Wat fijn om te horen dat het bij je man en moeder (toch vaak kritische personen als het om eten gaat ;) ) in de smaak viel allemaal! En ja, dat zou echt heel gaaf zijn als ik op een dag mijn eigen kookboek kon aankondigen. Insa'Allah :)

      Verwijderen
  18. Hoi Eslem,
    Ik ben heel benieuwd naar het boek, al geeft mijn man waarschijnlijk de voorkeur aan jouw recepten :)
    groetjes
    Marianne


    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou graag het kookboek winnen, want hoewel niet helemaal authentiek lijkt het me toch een geweldige aanwinst. En tja, die voorkant is zo mooi...

    En voor je blog kan ik eigenlijk maar één puntje bedenken van wat ik zou willen zien: méér, veel méér! Maar ja, jij hebt natuurlijk ook gewoon een leven naast je blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat probeer ik wel ja haha ;). Ik weet dat ik het laatste jaar minder ben gaan delen maar ik lever liever in op kwantiteit dan op kwaliteit. Zo blijft het voor mij ook leuk en kan ik hopelijk nog lang doorgaan met bloggen!

      Verwijderen
  20. Vorige week toevallig op je blog terecht gekomen ....WoW...het water liep me direct in de mond...dag erna aan de slag en diverse gerechten gemaakt...heerlijk! Erg duidelijk met alle foto's en ook de foto's met de ingrediënten erop vind ik erg prettig.
    Ga zo eens snuffelen voor een recept voor deze week (probeer minimaal 1x per week iets nieuws uit te proberen...)
    Zou het boek graag willen winnen voor mijn man.....kan hij ook eens voor mij koken��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen Heidi dat alles zo in de smaak viel! Ik duim mee dat je wint, een man die voor je kookt is altijd fijn ;)

      Verwijderen
  21. Salamo alaykoum Eslem,

    Ik bezoek jouw blog omwille van de heerlijke en duidelijke recepten.
    Je verwoord recepten precies met de juiste info, want bij koken is het wel handig als je wat achtergrond informatie hebt. Daarnaast is het geweldig dat je foto's van de ingrediënten en het gerecht plaatst, op die manier stimuleer je mij het gerecht na te maken.
    Ik zou graag willen zien dat je een kookboek uitbrengt, want dan weet ik zeker dat jij wel afbeeldingen plaatst bij ieder recept. Mocht ik het boek winnen dan is dat een cadeautje, zo niet kom ik op jouw blog niks tekort.

    Ramadan mubarak.
    Gr fatima

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wa aleikum selam Fatima, dank je wel voor je lieve berichtje! Insa'Allah breng ik op een dag een kookboek uit en tot die tijd blijf ik gewoon recepten posten en misschien kun je je repertoire wel uitbreiden met dit kookboek. Jij natuurlijk ook ramadan mubarak :)

      Verwijderen
  22. /ru/r Ja zo'n boek zou ik graag willen hebben, evenals aan marocaans. Nuu ga ik duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goedemorgen Eslem, fijne Ramadan toegewenst. Wat een leuke actie en een goede uitleg van het boek. Heb zelf 2 Turkse kookboeken (één gekocht in de Turkse winkel) en natuurlijk jouw blog. Heerlijke recepten met natuurlijke producten.
    Een fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben zelf ook exht van de foto's en duidelijke recepten in een kookboek, jammer dat dat bij dit boek niet het geval is! desondanks zou ik het heel graag willen winnen aangezien ik nog véél te weinig Turkse kookboeken heb!

    wat ik van jouw blog vind.. a life saver! haha wat ben ik blij met deze blog, ik heb er erg veel aan gehad en al verschillende recepten uitgeprobeerd. als iemand me receptjes vraagt verwijs ik ze ook altijd naar jouw blog! ik vind de recepten erg duidelijk en er is nog nooit iets mislukt hier ♥

    nadelen zie ik niet hoor! ga zo door :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke berichtje Kimberly, ben blij te horen dat er nog nooit iets mislukt is :)

      Verwijderen
  25. Wat een leuke winactie op een super leuk blog! Door jou blog ben ik wel eens wat Turkse gerechten gaan koken. Gelukkig vinden de heren thuis dat helemaal niet erg! Alsnik het boek zou winnen kan ik nog vaker wat uit proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee, nieuwe dingen uitproberen is altijd leuk :)

      Verwijderen
  26. Ik zou het boek ook graag winnen. Als Nederlandse met een Turkse man was het lang zoeken naar goede recepten, gelukkig vond ik mijnmixedkitchen, ik heb heel veel gehad aan jouw blog! We eten nu heel gevarieerd en manlief, ik en familie vinden het allemaal geweldig!
    Groetjes Maxime

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn om te horen dat je hier goede recepten hebt gevonden :)

      Verwijderen
  27. Benieuwd is er al bekend wie er heeft gewonnen ?? :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en tot ziens op Mijn mixed kitchen!