zaterdag 31 augustus 2013

Kruidig frisse yoghurtdip

Eigenlijk houd ik helemaal niet van yoghurt. Nooit gelust en ik geloof niet dat dat nog goed gaat komen. Maar het grappige is dat ik het verwerkt in of naast warme gerechten wel lekker vind. Deze yoghurtdip at ik voor het eerst in Turkije bij vrienden, en het is echt de lekkerste dip die ik ken. Hij combineert perfect met aardappels uit de oven, met köfte, bij groentegerechten....Mijn man eet de restjes zelfs wel de volgende dag op brood! 


Deze keer maakte ik het als bijgerecht bij de krokant gefrituurde champignons, en ook daar paste het perfect bij. Door de bosui en peterselie krijgt de yoghurt een hele frisse en kruidige smaak. Echt té lekker.

Recept
Kruidig frisse yoghurtdip

Benodigdheden 
6 eetlepels Turkse yoghurt
2 bosuitjes
1 handvol platte peterselie en/of verse dille
zout, pul biber, gedroogde munt


Bereiding
Snij de bosuitjes en peterselie en/of dille heel fijn. Roer de yoghurt los met de verse kruiden en bosuitjes en voeg de droge kruiden naar smaak toe.



Bewaren
Deze yoghurtdip kun je prima nog een dagje in de koelkast bewaren. Het is ook erg lekker om 's avonds op tafel te zetten met bijvoorbeeld wortel, komkommer en tomaatjes ernaast, de perfecte (en gezonde) dipsaus.


6 opmerkingen:

  1. Héérlijk! Vanavond gemaakt bij de mucver!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker is ie he? Hij komt hier ook nog steeds wekelijks, zo niet vaker, op tafel. Combineert heerlijk met vlees maar inderdaad ook met groentegerechten als mucver, gebakken aardappels...

      Verwijderen
  2. Hai Eslem, er staat dille bij de ingrediënten, maar die worden verder niet genoemd. Ik heb ze maar gewoon tegelijk met de peterselie gedaan. ;) Misschien kun je het recept aanpassen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, je hebt helemaal gelijk! Ik ga het meteen even aanpassen. Dank je wel voor je oplettendheid!

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en tot ziens op Mijn mixed kitchen!