zondag 31 augustus 2014

Aardappelsalade met kerriekip (foodblogswap)

Voor de foodblogswap van deze maand werd ik gekoppeld aan Katrin van Katrins favoriete recepten. Ik kende haar blog al want doordat ze al een paar keer iets van Mijn mixed kitchen heeft gemaakt, volgde ik haar blog al. Haar blog is een leuke verzameling van internationale recepten en het viel dan ook niet mee iets uit te kiezen! Uiteindelijk kwam ik uit op haar Perzische kipsalade en met een paar kleine aanpassingen was dat een heerlijke maaltijdsalade.


Deze aardappelsalade met kerriekip is simpel te maken en ideaal voor het opruimen van je koelkast: gebruik gewoon alle restjes die nog hebt liggen, (bijna) alles smaakt lekker in deze salade. In het oorspronkelijke recept wordt komijn gebruikt, maar dat heb ik vervangen door kerrie omdat ik dat nu eenmaal veel lekkerder vindt. De dressing van alleen mayonaise heb ik vervangen door een mix van Turkse yoghurt en mayonaise, dat maakt het geheel wat lichter.


Recept
Aardappelsalade met kerriekip (foodblogswap)

Benodigdheden (voor twee personen)
1 flinke kipfilet
3 middelgrote aardappels
2 eieren
1 klein blikje doperwtjes/worteltjes
1 bosuitje
1 handvol platte peterselie
2 augurken
1 handvol zure uitjes
1 eetlepel mayonaise
2 eetlepels Turkse yoghurt
kerrie, zout, peper


Bereiding
Schil de aardappels, snij ze in kleine blokjes en kook ze tot ze gaar zijn. Kook ook de eieren 10 minuten zodat ze hardgekookt zijn. Snij de kipfilet in blokjes, kruid met kerrie en bak deze rondom gaar. Laat alles een beetje afkoelen.


Snij de worteltjes, zure uitjes, augurk, bosui en peterselie en ei fijn. Meng dit alles plus de doperwtjes en de kip met de aardappelblokjes. Breng op smaak met peper en zout. Maak de salade aan met de mayonaise en de yoghurt.


Bewaren
Aardappelsalade met kerriekip kun je afgedekt in de koelkast prima een dag bewaren. Het is zelfs lekkerder om hem wat verder van tevoren te maken zodat de smaken goed kunnen intrekken.


4 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie en tot ziens op Mijn mixed kitchen!