vrijdag 30 mei 2014

Kaşarlı sucuklu sandviç (pistoletjes met sucuk en kaas uit de oven)

Gewone boterhammen word ik niet warm of koud van, maar ik ben gek op alle soorten broodjes. Pistoletjes, kaiserbroodjes, triangelbroodjes en dan het liefst vers (af)gebakken en belegd met een lekkere combi...Ik ruil er gerust mijn avondeten voor in! Laatst at mijn man op het werk en dat was een mooie gelegenheid om voor Krullenbol en Wildebras en mijzelf een paar snelle en heerlijk belegde broodjes te maken. Kaşarlı sucuklu sandviç (pistoletjes met sucuk en kaas uit de oven) zijn een heerlijke combinatie van smaken én het staat binnen een kwartiertje op tafel. De knapperige pistoletjes, belegd met pittige sucuk, zachte mozzarella en frisse peterselie en bosui...Heerlijk!


Officieel wordt kaşarlı sucuklu sandviç (pistoletjes met sucuk en kaas uit de oven) gemaakt met kaşar, een soort Turkse variant op onze jonge kaas. Kaşar is hier bijna niet te krijgen en met gewone Nederlandse kaas vind ik deze broodjes wat te zwaar worden, daarom vervang ik kaşar door mozzarella (wat ook veel van kaşar weg heeft overigens). Ik gebruikte voor dit recept 4 grote afbakpistoletjes (tip: in de afbakbroodjes van de Hema zitten geen rare E-nummers of andere dingen en ze zijn zeer betaalbaar, nee deze mededeling is niet gesponsord ;) ), maar je kunt ook een pak met 6 kleintjes, of 2 stokbroden nemen. 


Turks recept
Kaşarlı sucuklu sandviç (pistoletjes met sucuk en kaas uit de oven)

Benodigdheden (voor vier pistoletjes)
4 afbakpistoletjes
1 stuk (klein worstje, 100 gram) sucuk
1 bolletje mozzarella
2 bosuitjes
1 handje platte peterselie


Bereiding
Verwarm de oven voor op 220 graden. Snij de sucuk en mozzarella in plakken en snij de bosuitjes en peterselie fijn. Snij de broodjes open en leg ze op een bakplaat.


Beleg de broodjes nu met de mozzarella, bosui, sucuk en peterselie. Klap ze dan weer dicht. Het is geen must maar wel aan te raden de broodjes even vast te zetten door een kleine satéprikker erin te steken. Dat voorkomt dat ze in de oven omvallen/uit elkaar vallen. Schuif de bakplaat in de oven en bak de broodjes in ongeveer 10 minuten goudbruin en gaar. Vergeet niet de satéprikkers weer te verwijderen!


Bewaren
Door de zachte kaas worden deze broodjes slap als je ze bewaard; gewoon lekker meteen opeten dus, dat zal geen probleem zijn!


4 opmerkingen:

  1. Leuk gerecht! Vandaag gemaakt als avondeten en het viel zeer in de smaak! Dank je!
    Groetjes, Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga morgen wat Mozerella halen en deze heerlijke broodjes bereiden. Bedankt voor uw recept en leuke schrijfstijl :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en tot ziens op Mijn mixed kitchen!