woensdag 30 oktober 2013

Foodblogevent oktober 2013 - roundup en de winnaar

Het is alweer het einde van de maand oktober en daarmee komt ook een eind aan het foodblogevent 'gekruide gerechtjes' waar ik deze maand de host van was. Helaas heeft het foodblogevent deze maand maar drie deelnemers. Erg jammer dat er niet meer respons is gekomen, gezien mijn stats waren er toch zeker veel meer foodbloggers op de hoogte. Misschien omdat ik niet bij een bepaald 'groepje' foodbloggers hoor, een newbie ben of dat het thema niet genoeg aansprak? Ik heb geen idee. Jammer dat het zo gelopen is. Gelukkig waren de inzendingen die binnengekomen zijn wel heel leuk!

De inzendingen

Kruidige aardappelpartjes uit de oven - Neptunes Kitchen

Jolanda van Neptunes Kitchen maakte heerlijk kruidige aardappelpartjes, knapperig gebakken in de oven. Het ziet er heerlijk uit met nog extra groene kruiden eroverheen, zeker een aanrader!

Curry met kip en groenten - MissAiesj


MissAiesj maakte voor het foodblogevent een heerlijk kruidige curry met kip en groenten. Op de foto ziet het er ontzettend lekker uit. Ik heb nog nooit een eigen currypasta gemaakt maar dit is een mooie aanleiding het eens te proberen.








Balkenbrij met rommelkruid  - Gereon's keuken

Gereon van Gereon's keuken stuurde op het laatste nippertje nog deze balkenbrij met rommelkruid in. Ik zal er eerlijk bijzeggen dat dit geen recept is wat ik ga proberen, met bloed en varkensspek, maar het is wel leuk om te lezen hoe zijn oma dit altijd maakte en welke goede herinneringen hij eraan bewaart.

De winnaar

En dan, tromgeroffel, de winnaar van het Foodblogevent oktober 2013. Ik twijfelde sterk tussen de eerste twee inzendingen maar vond toch de aardappelpartjes van Neptunes Kitchen de leukste en meest aansprekende inzending. Ook een heel goed voorbeeld van hoe je met een paar simpele ingredienten en kruiden een heel lekker gerechtje kan maken. Gefeliciteerd Jolanda en ik ben benieuwd naar het volgende thema!

10 opmerkingen:

  1. Het ligt niet aan jou hoor, maar ik heb het idee dat het Foodblogevent zijn langste tijd gehad heeft. Men is nu actief met de Foodblogswap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie Caroline. Ik denk dat je gelijk hebt. De foodblogswap lijkt mij ook leuk maar helaas kan je daar zonder Facebook niet aan mee doen.

      Verwijderen
    2. Hallo Eslem,
      Wil je geen FB pagina? Ik voelde er eerst ook niet voor, maar moet zeggen dat ik het nu toch wel erg leuk vind! Heb er ook speciaal eentje aangemaakt voor de Foodblogswap. Je kunt er natuurlijk een aanmaken en er verder niets mee doen, dan kun je wel mee doen met de Foodblogswap.
      groeten, Caroline

      Verwijderen
  2. Het ligt zeker niet aan jou! Ik vond het juist een heel erg leuke opdracht, maar heb helaas (dom dom dom) niet meer naar jou gemaild en alleen mijn inzending onder het bericht geplaatst...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer Julia! Mailen was ook niet nodig hoor, een reactie onder het bericht van het Foodblogevent was voldoende (heb nog even gecheckt, maar er staat geen bericht van jou bij). Jammer, leuke inzending had je!

      Verwijderen
  3. Oh, dat is helemaal vreemd dan... Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Jolanda en bedankt Eslem voor het organiseren. Het ligt niet aan jou, maar aan de inflatie van het bloggen. Voor het foodblogevent is het een vereiste te kunnen schrijven, voor de swap niet per se. Althans dat is mijn mening.Ik hoop dat Jolanda een tantalizing thema verzint, zodat het foodblogevent weer gaat groeien. Fijne vrijdag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gereon! Hopelijk leeft het inderdaad weer wat meer op.

      Verwijderen
  5. Hallo Eslem,

    Drie inzendingen (of vier) is inderdaad niet zo veel. Ik snap je teleurstelling, maar trek het je niet persoonlijk aan. Zo is tijdgebrek mijn reden om niet mee te doen. Ik weet dat het organiseren nogal wat tijd opslokt en als ik zeker weet dat ik dat de maand erop niet kan opbrengen, doe ik niet mee met het Foodblogevent.

    Fijne blog heb je trouwens! Ik hou wel van de Turkse keuken en ben dan ook blij met een Turkse blog in het Nederlands. Nog meer kans om de veelzijdigheid ervan te ontdekken.
    Ik zie Cafe Fernando bij je favoriete blogs staan. Dat is ook één van mijn favoriete Turkse blogs :)

    Groetjes, Ursula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie en je compliment Ursula! Ja Cafe Fernando is zeker ook een mooie blog. Hopelijk heb je wat aan mijn recepten.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie en tot ziens op Mijn mixed kitchen!